O mnie w internecie
Liczba odwiedzin:
114070
Znajdź mnie
Strony: 1 2 3 4 5 »
Niedawno minęło pół roku od dość głębokiej zmiany w sierakowskich władzach. Pozwalam sobie przy tej okazji na opisanie moich pierwszych wrażeń. Chciałem napisać, że pozwalam sobie na małe podsumowanie, ale mówimy o zbyt krótkim okresie (1/8 dystansu) aby cokolwiek oceniać. Choć można...
Dodaj komentarz
No dobra – przyznaję, nawaliłem z prowadzeniem tego bloga. Ale mam swoje powody. I spieszę z wytłumaczeniem. I postanawiam się poprawić… Głównym powodem zamarcia bloga jest skuteczna  realizacja zamiaru powrotu do domu, do Sierakowa. Po przegranych wyborach były narty, potem święta i...
Dodaj komentarz
No cóż. Po dłuższej przerwie wracam do - wydawać by się mogło - mojego nowego, grafomańskiego hobby. Co prawda chciałem to uczynić po wyborach uzupełniających do Rady Miasta, żeby nie być posądzany o dalsze prowadzenie kampanii. Jednak coś za dużo się dzieje wokół nas, żeby czekać...
Dodaj komentarz
Wyniki wczorajszych wyborów w naszej gminie dobitnie wskazują na to, że Sierakowianie wyraźnie zagłosowali za zmianami. Serdecznie gratuluję nowemu burmistrzowi, Panu Witoldowi Maciołkowi, zaskakującego wyniku i wygranej już w pierwszej turze. Życzę Panu Maciołkowi jedynie trafnych decyzji...
Zofia2010-11-23 20:22:48
Ten poziom konkurowania to wyglądał różnie:-)Przyłączam się do wypowiedzi Zawiedzionego.
Zawiedziny2010-11-23 11:48:39
Panie Pawle, proszę w sytuacji, która zaistniała kierować się zasadą, że co nas nie zabije to nas wzmocni. Czekam na Pana za cztery lata.
Dodaj komentarz
Szanowni Wyborcy!Demokratyczne wybory na burmistrza są rodzajem naboru do pracy. Każdy obywatel jest pracodawcą nowego burmistrza. Każdy mieszkaniec gminy, bez wyjątku. Kandydaci na stanowisko burmistrza podkreślali w minionych tygodniach swoje zalety, umiejętności. Przedstawiali wizję rozwoju...
ZABRZANIN OD 78r.2010-11-27 15:27:44
Chłopaki mają tupet. Zamotani swą butą,błądzą.
Faktycznie wydruk sondazowy godny Muzeum Absurdu.
Pozdrawiam !!!
Paweł J. Prętkiewicz2010-11-23 17:09:20
Do milosnicysierakowa.pl - dzięki za zaproszenie. Na pewno skorzystam.

Do Zabrzanin. Dziękuję za poparcie (wpis sprzed ciszy). Też trzymam kciuki za Pana Maciołka i za Sieraków.

Chłopaki... kupuję to. Tak mi się zdawało, że jak emocje opadną, to będzie można z Wami pogadać na spokojnie. Swoją drogą, to przejdziemy do klasyki sierakowskiej dysputy publicznej, jako ci którzy pierwsi otworzyli dyskusję w Internecie. Mam na myśli nasze wzajemne riposty w sierpniu. Poziom raczej był "piaskownicowy", a dyskusja niewiele wniosła. Tyle, że odnotować należy, że to my pierwsi... Może z czasem dorobimy się swojego kącika w muzeum np. z wydrukami?

Pozdrawiam wszystkich.
Chłopaki...2010-11-22 23:40:03
Duże zaangażowanie - duży zawód, ale dużo spokoju i pokory, a to wszystko jeszcze zaprocentuje...
Szable do pochew i pracujemy wspólnie dla dobra Sierakowa.
Spory - męska rzecz, bez nich nie byłoby filozofii.
Stwórzmy wspólnotę różnych, ale zjednoczonych.

ZABRZANIN OD 78r.2010-11-22 17:43:49
Sieraków wybrał burmistrza z nadzieją że dalej będzie mógł korzystac z MOPS z jeszcze większą mocą. A że się pomylili to wkrótce się przekonają. Na zajmowanie się "biednymi" braknie panu burmistrzowi nie tylko czasu ale i pieniędzy. Obym się mylił ,co wątpliwe.
Mimo wszystko gratuluję wyboru Panu Maciołkowi
milosnicysierakowa.pl2010-11-22 16:01:48
Panie Pawle gratulujemy odwagi, mamy nadzieję że pozostanie Pan aktywnym komentatorem i animatorem życia w Sierakowie.
Zapraszamy do pisania i komentowania artykułów na milosnicysierakowa.pl
Paweł J. Prętkiewicz2010-11-19 22:37:57
Szanowni Państwo!

Tzw. rzutem na taśmę puściłem właśnie ostatni wpis. Dziękuję wszystkim za dotychczasową dyskusję.
Do zobaczenie w niedzielę, przy urnach wyborczych. Pamiętajmy o zmianie godzin otwarcia lokali wyborczych. W tym roku od 8.00 do 22.00.

"Czytamy się" ponownie w poniedziałek.

Pozdrawiam serdecznie.
AA2010-11-19 22:28:30
Trzymam kciuki, życzę wygranej, dobrze, że to już koniec tej "nerwówki". Pozdrawiam i jeszcze raz życzę WYGRANEJ
Zofia2010-11-19 19:23:36
Panie Pawle uważam,że jest Pan najbardziej kompetentny na stanowisko burmistrza.Gminie brakuje dobrego menedżera.Ma Pan odpowiednie przygotowanie to widać było już po prowadzeniu kampani wyborczej.Żaden z kandydatów nie zrobił tego bardziej profesjonalnie.
Trzymam kciuki i mam nadzieję że Pan wygra.
ZABRZANIN OD 78r.2010-11-19 14:35:58
Mieszkańcy Sierakowa stoją przed wielką szansą wyboru burmistrza o jaki inni mogą pomarzyc.
Ja , osobiście mogę tylko apelowac by tej szansy nie odrzucali.
Szanowny Panie życzę jednego, życzę WYGRANEJ. Wygranej dzięki której Sieraków skorzysta z pańskich kwalifikacji.
Paweł J. Prętkiewicz2010-11-19 10:43:41
Informuję, że ze względu na ciszę wyborczą nie będę publikował komentarzy, które spłyną do mnie po godzinie 22.00.
Wyemituję je dopiero w poniedziałek.
Te dwie godziny do 24.00 rezerwuję sobie na ewentualne ustosunkowanie się do komentarzy.
Dodaj komentarz
Skoro już zostałem nazwany detektywem, to odniosę się (mam nadzieję, że po raz ostatni) do metod działania oszustów z sierakowianin.bloog.pl Dziś w artykule pt.  „Detektyw Prętkiewicz dostaje brawa od kontrkandydatów” pojawiły się kolejne kłamstwa. Autorzy wskazują, że moje bardzo...
Remigiusz Pawelczak2010-11-19 21:34:11
Panie Pawle! Pane Mieczysławie i Panie Witku! Szanowni Mieszkańcy Miasta i Gminy Sieraków! Oświadczam, że nie mam nic wspólnego z ODEZWĄ, która została dzisiaj rozwieszona na Rynku i została dostarczona do niektórych skrzynek pocztowych. Odczuwam zażenowanie, że ktoś chce mi w ten sposób "pomóc". Obawiam się, że to właśnie ten zapowiadany przez niektórych as z rękawa. Do tego anonimowy! W swojej kampanii wyborczej nie atakowałem innych kandydatów. TA ODEZWA NIE JEST MOJĄ INICJATYWĄ ANI NICZYM ZWIĄZANYM Z MOJĄ WOLĄ!
Karciarz2010-11-19 13:07:58
Radziłbym Sierakowiance po socjoplogii by nie pogrążała swojej ekipy "peudo-naukowymi" wywodami. OSZUSTWO JEST OSZUSTWEM I BASTA. Wybory samorządowe to nie jest gra w karty, tylko przyszłość dla Sierakowa i w tym jego mieszkańców. W wyborach nie chodzi o wygranie jednej partii i robra, po czym można wstać od stolika.
Dana2010-11-19 08:49:26
Myślę, że większość wpisów i sondaże są po prostu prowokacją. I jak to bywa z prowokacjami - nie należy im się poddawać.
elo2010-11-19 07:33:57
[tekst moderowany- nadano 2010-11-18 22:10:33]
Kampania wyborcza dobiega końca. Ukazała różne oblicza osób w nią zaangażowanych i różną motywację skłaniającą do działania. Niektóre z przedsięwzięć są do dziś zagadkowe jak np. sierakowianin.bloog który w taki sposób używa komputera , że kiedyś można by o tym powiedzieć "WPUŚCIĆ CHAMA DO BIURA, TO ATRAMENT WYPIJE". Równie ciekawe mogą być nocne obserwacje kampanii gdzie wykonawcą poleceń przy rozwieszaniu największych w Gminie plakatów jest Pan Kandydat ( wiadomo który), a sterującym ....... [moderacja - zbyt oczywiste wskazanie tej osoby]. Może to przypadek? Może z racji profesji nie mógł dospać? A może jednak łatwiej wygrać wybory w taki sposób niż osobiście!!!? Panie Pawle. Czasami trudno zgadnąć z kim się staje w szranki! Pozdrawiam.
sierakowianka po socjologii2010-11-19 03:51:03
"Dawniej "As" oznaczał nieszczęście, złą passę, dzisiaj oznacza doskonałość"

Znaczenia słowa "As" i powiedzenia "wyciągnąć Asa z rękawa"

- Dawniej, kiedy gry komputerowe nie były aż tak dostępne, popularna była gra w karty. Popularne były również karciane sztuczki. Kiedy ktoś trzymał atut na koniec gry mówiono, że wyciągnął asa z rękawa. Jest to bliskie wyciąganiu czegoś, co było schowane na tzw. czarną godzinę. - wyjaśnia prof. Jacek Wasilewski z Zakładu Retoryki Uniwersytetu Warszawskiego.

Definicja frazeologiczna - ukrywać jakiś ważny argument, atut, aby go wykorzystać w odpowiednim momencie dla zdobycia przewagi.
Rico2010-11-18 19:44:54
Dla światłych z pewnego blooga moje wyjaśnienie
Iluzjonista z kapelusza wyciąga królika
Szuler,oszust ,wyciąga z rękawa asa.
Paweł J. Prętkiewicz2010-11-18 18:31:57
Panie Walerianie,
Chyba Pan nieco przesadza z tymi porównaniami "geograficznymi". Nie sądzę, żeby było aż tak źle. Podobnie, jak z umiejętnościami komputerowymi kandydatów na burmistrza. W dzisiejszych czasach to raczej niemożliwe.
Co do dyskusji przez Internet, to uważam, że to medium idealnie się do tego nadaje. To jest wspaniała kopalnia pomysłów dla nowych władz Sierakowa. Wystarczy, że będą chcieli słuchać co mieszkańcy mają do powiedzenia, nie unikając nieodzownej w tych sytuacjach krytyki. Zdaje się, że z tego właśnie powodu zniknęła z naszej oficjalnej strony Księga Gości.
Walerian2010-11-18 17:45:48
Lepiej da se pan spokój z tymi oszustami. Słyszałem, że na tyle sobie nabrechtali, że odpowiednie służby już działają. Lepiej im nie przeszkadzać, bo jak oni przestaną pisać, to będzie trudniej ich dopaść.
Ale jak wygra ich kandydat, to ja spierdzielam stąd, bo mamy druga Białoruś albo Kubę.
Przyznam, że zaczynali ostro ale całkiem nieźle. Mieli przebłyski. Szkoda, że ich prawdziwe oblicze jest takie parszywe. Będzie pan jako burmistrz nadal dyskutował z mieszkańcami, jak teraz czyli przez interenet? Fajnie by było, bo podobno ten ich kandydat to ani trochę nie jest komputerowy.
Dodaj komentarz
Pewnie wszyscy zastanawiają się dlaczego uważam za tandetną manipulację rzekome wyniki sondażu wyborczego zleconego niby przez portal sierakowianin.bloog.pl renomowanej firmie Pentor Research Internetional S.A.? Wystarczy wykonać prosty ruch. Skontaktować się z instytucją (która zgodnie z...
Inka2010-11-18 21:59:21
Paweł trzymam kciuki
Paweł J. Prętkiewicz2010-11-18 18:39:12
Rozumiem, że trudno już dziś wierzyć w informacje zawarte w tym brukowcu.
Ale tym razem nie kłamią. Lokale są czynne od 8.00 do 22.00.
Dla niedowiarków - link do oficjalnej informacji na PKW
www.pkw.gov.pl
Lokale wyborcze jakie godziny??2010-11-18 15:38:10
Dzień dobry Panie Pawle, mam zasadnicze pytanie w jakich godzinach są otwarte lokale wyborcze 21 listopada.

Wyjaśnię dlaczego pytam. Na blogu Sierakowianin pojawiły się dziwne komentarze w dziale:
"Już dziś zapraszamy na niedzielę 21listopada. " dotyczące godzin otwarcia i zamknięcia lokali wyborczych i zastanawiam się czy informacja którą serwuje nam sierakowianin że jest to od 8 do 22 pierwszy raz... nie jest czasem kolejną próbą manipulacji, czy to czasem nie jest kolejny ZONK
ZABRZANIN OD 78r.2010-11-18 12:31:01
Sierakowianinblog pl. przeprasza ale ani słowem nie wspomina że Centrala Pentora w Warszawie zareagowała na ich "sondaż".
Jak że owe klony Kononowicza twierdzą że internet nie jest dostępny dla wszystkich to może podobne przeprosiny wypadałoby zamieścic w prasie lokoalnej?
Dziwię się że nie reagują Komitety Wyborcze.

Paweł J. Prętkiewicz2010-11-17 22:16:45
Specjalne podziękowania dla czujnej ekipy www.milosnicysierakowa.pl, z którymi równolegle i niezależnie załatwialiśmy ten dokument. Zapraszam zresztą do lektury na ich stronie "suplementów" czyli przedruków z bardzo ciekawej korespondencji z autorem tego blogu. Te publikacje dopełniają obrazu.
Zen(ON)2010-11-17 18:40:51
Swietna robota! Ma Pan mój głos!
Marcel2010-11-17 18:23:25
Panie Pawle cały czas się domyślałem że sieakowianin.bloog.pl nami manipulował tylko nie sądziłem że w takim stopniu....
Dla mnie i tak przez cały czas był jeden sensowny kandydat Pan Panie Pawle. Teraz wiem że jest szansa na zmiany.
Rico2010-11-17 17:55:57
Gwoli ścisłości można upewnic się że ten "sondaż" to koń trojanński , dzwoniąc na nr. 61 660 400 0. Jest to telefon do Pentora w Poznaniu.
Zastanawiające w jakim celu "gostki" z www.sierakowianinbloog.pl neguja wszystko i .............prawie wszystkich. Też sądze że to zakamuflowane działanie by zniechęcic do wyborów a wtedy ...................... wygrywa ???? "Gostki" już kombinują którędy wejsc w układy z "nieakceptowanym" mocodawcą.
Dodaj komentarz
Zapraszam do zapoznania się z referencjami moich dotychczasowych przełożonych. Po lewej stronie w manu "Wybory Samorządowe 2010", link "Referencje". Mam to szczęście, że obaj moi dotychczasowi pracodawcy cieszą się moim wysokim uznaniem. Wiem, że nie każdy ma to szczęście by móc szanować...
Dodaj komentarz
Myliłem się co do jednego. To nieprawda, że w Sierakowie nie tworzą się nowe zakłady. Powstają jak grzyby po deszczu zakłady produkujące plotki o kandydatach. Nie tylko o mnie. Dlatego zgodnie z zapowiedzią – zebrałem te o mnie i odnoszę się do nich. Jeżeli znacie jeszcze inne bajki...
Lech2010-11-16 22:17:06
Czy warto poświęcić życie dla tych ludzi? Dużo jeszcze będzie tych mitów?! Zastanawiam się czy jesli miałbym wybór czy z niego bym skorzystał. Życzę samozaparcia, a mój głos Pan ma !
Pozdrawiam
wyborca2010-11-16 21:09:18
Zgadzam sie !!!!
Ludzie w sierakowie bynajmniej ta mysląca część jest zdegustowana poziomem strony sierakowianina bloog pl.
Panie Pawle. Trzymam kciuki za Pana, bo jeśli nie teraz to kiedy ?
Proszę się nie przejmować i robić swoje.
Rico2010-11-16 20:01:34
Proszę Pana ,polemika z klonem Kononowicza jest bez sensu. Tym "uzurpatorom" z www.sierakowianinbloog.pl jakakolwiek logika jest obca.
Paweł J. Prętkiewicz2010-11-16 12:05:10
Dzięki za cynka o literówce. Już poprawiłem.
Z tą przyjaźnią to gruba przesada. Mój ojciec zna Pana Trafisa od czasów wspólnej pracy w Technikum. To jest taka znajomość, że Pan Trafis nie jest nawet na "Ty" z moim ojcem. Pewnie zbyt duża różnica wieku. Nie rozumiem specjalnie o co chodzi z tymi plotkami na temat związku stanu cywilnego Pana Trafisa z moją rodziną, ale to pewnie jakaś kolejna bzdura. Faktem jest jednak to, że szanujemy Go jako człowieka, ale nie zgadzamy się z wynikami jego rządzenia. To tak, jak wielu Sierakowian bardzo lubi innego kandydata, ale nie zagłosuje na niego, bo go nie widzi jako burmistrza. A mój start wynika z przekonania, że żaden z moich rywali nie daje podstaw do oczekiwania jakościowych zmian w zarządzaniu gminą. Z różnych powodów.
Co do ewentualnego zatrudnienia Pana Trafisa na stanowisku wiceburmistrza czy w administracji samorządowej, to jest to faktycznie najlepszy przebój plotkarski, jaki słyszałem. Głównie dlatego, że takich rzeczy się nie robi. Taki układ uniemożliwiłby jakiekolwiek zarządzanie Urzędem czy w ogóle gminą. O wprowadzaniu zmian mentalnych też nie byłoby mowy. Nie, to jest niemożliwe z powodów czysto metodologicznych. Proszę mnie nie podejrzewać, że jestem samobójcą menedżerskim.
Naprawdę jestem pod wrażeniem tej plotki. To jest najlepsza bzdura, jaką słyszałem. Wynika pewnie z tego, że nie przymierzałem się jeszcze do obsady stanowisk. Nie zwykłem dzielić skóry na niedźwiedziu. Mam ten komfort, że nie jestem z nikim skłócony i mogę współpracować z każdym. No może oprócz osoby, którą podsiądę.
xy2010-11-16 11:34:10
Mit nr 1 - trwał a nie trwać;-) Mnie interesuje mit związany z Pana kandydatem na wiceburmistrza w przypadku ewentualnej wygranej. Czy nie będzie to przypadkiem obecnie nam urzędujący? Taka plotka chodzi po mieście! Ostatecznie jego związki z Pana rodziną są dość istotne - nie chcę wchodzić w szczegóły, bo dotyczy to m.in. stanu cywilnego p. Trafisa a i wieloletniej przyjaźni jego z Pana rodziną. Dziękuję za odpowiedź.
Dodaj komentarz
Ostatni punkt mojego programu dotyczy bardzo ważnego problemu społecznego, jakim jest ucieczka z Sierakowa młodzieży, zwłaszcza tej wykształconej. Zostawiłem sobie ten punkt na końcu, zgodnie z zasadą anglosaską „last but not least”. Co w wolnym tłumaczeniu oznacza „ostatni w kolejności...
Paweł J. Prętkiewicz2010-11-15 07:42:36
Problemem jest to, że "jakakolwiek" praca po wielu latach edukacji jest słabą zachętą. Tym bardziej, że gdzie indziej nie tak trudno o "normalną" pracę. A warunki pracy w Sierakowie będą zawsze zależały od tego jaka będzie oferta (podaż). Dziś miejsc pracy jest tak mało, że pracodawcy nie muszą się martwić. Jak pracownik będzie miał wybór spośród wielu pracodawców, to warunki dla wszystkich się polepszą.
Dana2010-11-15 07:02:46
Panie Pawle, mlodziez zatrzymamy, jezeli damy im w ogóe jakakolwiek prace. I to raczej nie po tych stawkach i na zasadach ( a raczej braku zasad) stosowanych przez wszechobecne w naszej gospodarce Agencje Pracy Tymczasowej.
Dodaj komentarz
Serdecznie zapraszam wszystkich.
Paweł J. Prętkiewicz2010-11-18 12:49:29
Dziękuję Sierakowiance po socjologii. Przyznam, że dzięki Pani wykładowi odkryłem kolejny aspekt tej sprawy.
Mamy do czynienia z cudem badawczym!
Stworzono wcześniej model doboru respondentów, a wynik badania idealnie odzwierciedlał ten model.
Ciekawe jak badający orientował się kto z klientów sklepów (bo taki był wg zeznań charakter badania) jest z wioski, a kto z miasta, kto ma 55 lat a kto 56?
Tak przez 5 dni pytano "losowo dobrane osoby", a na końcu, po podliczeniu okazało się, że macie idealny rozkład społeczeństwa wg wcześniej zaplanowanego szablonu. Idealną proporcję w każdej grupie wiekowej i lokalizacyjnej.
To dopiero bzdura. I dowód na to, że ten sondaż się nie odbył.
Internauta2010-11-18 11:15:22
Niezła jazda.
Sierakowianka po socjologii pewnie uczestniczyła w tej farsie sondażowej. Teraz boi się reklamacji (zwrotu kasy?). Widać ma powody.
Tego typu instruktaż można w kilka chwil wygooglać.
Paweł J. Prętkiewicz2010-11-18 07:27:15
Przyznam, że nie podzielam Pani opinii, bo np. nic nie wiemy na temat doboru próby i rzetelności samego badania. Jeżeli to była rozpytka pod sklepami, to oprócz tego, że w Sierakowie by o tym huczało, to musi Pani przyznać, że to raczej niereprezentatywna część społeczeństwa.
Ja też początkowo zbagatelizowałem rolę tego "sondażu", jednak zauważyłem, że narobił sporo zamieszania. Dlatego - tak z ciekawości - postanowiłem zweryfikować intencje i metody działania autorów blogu. Stąd mój kontakt z Pentorem.
Pozdrawiam.
sierakowianka po socjologii2010-11-18 00:23:21
Mimo, że od kilkunastu już lat nie mieszkam w Sierakowie, los i przyszłość jego mieszkańców (w tym mojej rodziny) nie jest mi obojętna. Z zainteresowaniem śledzę wszelkie pojawiające się publikacje w sieci, dotyczące mojego rodzinnego miasteczka. Na Pana blog zaglądam od dawna i można powiedzieć, że jestem stałą jego czytelniczką. Dzięki Pana zabiegom wiemy już, że sondażu nie przeprowadził Pentor RI. Brawo za determinację i chęć wyjaśnienia zamieszania wokół sondażu. Jednak nie jest to dowód, że sondażu nie było, czy że jego wyniki to manipulacja! Znamiona podobnej manipulacji nosi Pana post, nie tylko ten ale i posty przed rozpoczęciem kampanii wyborczej (np Ufamy kompetencjom). Przez pewien czas pracowałam w korporacji Millward Brown SMG/KRC jako osoba odpowiedzialna za dopracowanie i późniejsze wdrożenie nowych narzędzi badawczych. Mam spore doświadczenie w przeprowadzaniu badań i mechanizmów tworzenia schematów, analiz, dotyczących preferencji politycznych, wyborczych i konsumpcyjnych grup społecznych czy określonych środowisk. Badania tego typu to wbrew pozorom skomplikowany mechanizm, oparty na schematach zawartych w różnych narzędziach badawczych. Inaczej wyglądać będzie badanie preferencji wyborczych w Sierakowie (ok10tyś mieszkańców w gminie), a inaczej w Szamotułach czy jeszcze inaczej w Poznaniu. Do każdego z tych badań zastosować należy inny schemat i/lub inne narzędzia. Nic nie odbywa się "przypadkiem" i nic nie jest "mniej więcej", cały zakres badań to dokładny w najdrobniejszym szczególe proces, a w jego rezultacie wynik najdokładniejszy z możliwych. Do czego zmierzam. Otóż, aby przeprowadzić badanie w gminie Sieraków, aby było one miarodajne i dokładne potrzebny jest schemat badania opracowany dla gminy naszej wielkości z dokładnym uwzględnieniem ilości mieszkańców miasta i gminy oraz tzw piramidy demograficznej i kilku innych danych (nie chce zanudzać). Dane te dzięki narzędziom, dają szablon badania, czyli informują ile osób i jakich powinno być ankietowane dla miarodajnego wyniku. Po publikacji sondażu, pozwoliłam sobie, z czystej ciekawości sprawdzić schemat, którego fragment opublikowano w poście z wynikami: "badaniem objęto aż 462 osoby, w tym 242 kobiety i 220 mężczyzn, z czego mieszkańcy miasta stanowili 55% , a okolicznych wiosek 45%. Wiekowy przekrój przedstawił się następująco 18-25 lat to 10% badanych, 26-34 lata to 25% badanych, 35-55 lat to 50% badanych, 56 lat i starsi stanowili 15% badanych." Panie Pawle to nie przypadek, nikt nie mógł sobie wymyślić tych proporcji, które są wzorcowe. Kolejnym ciekawym elementem jest fakt badania 462 osób, gdzie do miarodajnego badanie dla gminy tej wiejskości wystarczy 230 osób, a każda wielokrotność to poprawa dokładności wyniku. Przyznam się szczerze, że sama dałam się nabrać że to Pentor wykonał badanie, ale nie dlatego że tak napisano, a dlatego, że schemat był bardzo wiarygodny! Schematu nie można wziąć z „kapelusza”. Jeśli sondaż odbył się faktycznie, to przeprowadził go ktoś zorientowany w sztuce , jeśli nie odbył się w ogóle ( wydaje mi się że przy prowokacji nikt nie sięgał by po szablony) to macza w tym palce osoba doskonale zorientowana w mechanizmach wykorzystywanych przez instytucje badawcze i marketingu politycznym. Niezależnie od tego czy sondaż był czy nie, wpływu na wynik wyborów w gminie Sieraków nie będzie! Te kilka czy kilkanaście procent wyborców znający jego wynik, nie będzie miało większego przełożenia na ogólny rezultat głosowania! Łącząc wyrazy szacunku, Pozdrawiam.
Paweł J. Prętkiewicz2010-11-17 15:17:13
Sierakowianko po socjologii. Odsyłam do mojego dzisiejszego artykułu odnoszącego się dość jednoznacznie do tego "sondażu". Mam nadzieję, że teraz Pani nie czuje się już zawiedziona.
sierakowianka po socjologii2010-11-17 01:37:11
Odpowiedź merytoryczna to taka, która dotyczący treści sprawy, a nie jej strony formalnej. Prosiłam, odpowiedział Pan tylko na ostatnią, najmniej istotną cześć pytania, czuje się zawiedziona.
elo2010-11-16 22:41:55
lPrzepraszam! po dluższym czasie, ale puścił ten wpis ocenzurze. Pozdrawiam
ELOPANIE2010-11-16 22:06:45
PANIE PAWLE. UMIESCILEM NA SIERAKOW.BLOOG WPIS MNIEJ WIECEJ TEJ TRESCI: "PRETKIEWICZ TO SZANSA DLA WSZYSTKICH KTORZY OCZEKUJA ZMIAN. TRAFISA ZNAMY WYSTARCZAJACO DŁUGO. REMI DAJE TYLKO CIEŃ SZANS NA NOWE MYSLENIE. MACIOŁEK? NO CÓŻ. ZADOWOLI TYCH KTÓRZY TESKNIĄ ZA POPRZEDNIĄ EPOKĄ. ALE CZY NAPRAWDĘ CHCEMY POWROTU DO PRL-U?" I JAK PAN MYŚLI? CENZURA MARKI "MICHAŁ & WITEK" PUŚCIŁA TO?.......... OCZYWIŚCIE ŻE NIE!! TYLKO CIEKAWE KTÓRY JEST CENZOREM, A KTÓRY I SEKRETARZEM . POZDRAWIAM
Paweł J. Prętkiewicz2010-11-16 08:04:07
Pani "Sierakowianko po socjologii" cytuję: "No i milion przesłanek wykluczających profesjonalizm jego wykonania." Czepiam się właśnie mocno wątpliwego profesjonalizmu, a nie - czy badanie miało miejsce. To ostatnie akurat pozostawiam osądowi czytelników. Nie wierzę jednak, że można tak "dyskretnie" przebadać 5% populacji. Do tego jeszcze publicznie (przed sklepami) i przez kilka dni. W takiej małej społeczności nie wydaje się to możliwe.
Jeden z rzekomo przebadanych pisze, że ankietowała go respondentka. To taki błąd w nazewnictwie, bo to on jest respondentem w tym układzie. I tylko to miałem na myśli.
sierakowianka po socjologii2010-11-16 02:47:19
Jeśli przedstawi mi Pan tylko 10 (nie milion, ani nawet pół miliona) przesłanek, które dowiodą, że sondaż się nie odbył, postaram się wskazać jeszcze raz tyle przesłanek świadczących odwrotnie :) Co do profesjonalizmu - jest kwestią polemiki. A i nie mogę dociec o co chodzi, że podają się jako respondenci. Proszę o merytoryczne rozpatrzenie sprawy.
Pobudzony do myślenia2010-11-16 00:07:08
Panie Pawle właśnie wracam z serwisu www.milosnicysierakowa.pl i jestem pod wrażeniem pomysłu który się tam urodził. Zastanawiam się jakie ma szanse powodzenia ale ktoś rewelacyjnie wydedukował. Ciekawe jak ten pomysł spodoba się kandydatom.
Paweł J. Prętkiewicz2010-11-15 22:16:46
Pani Katarzyno, dla mnie ten "sondaż" jest typową manipulacją. Chodzi o tzw. spolaryzowanie wyboru. Czyli postawienie na dwu kandydatów, którzy rzekomo jako jedyni mają szansę na wybór. Stary, książkowy numer. Niestety wyświechtany i zbyt czytelny. No i milion przesłanek wykluczających profesjonalizm jego wykonania. Co skutecznie wyklucza udział w tym przedsięwzięciu kogokolwiek, kto miał cokolwiek wspólnego z badaniami społecznymi. A wskazanie, że Pentor RI stoi za tym było już szczytem. Ale jednocześnie - dowodem koronnym na to, że sondaż ten się nie odbył. Zresztą trzeba by było być mistrzem dyskrecji, żeby przepytać niepostrzeżenie w Sierakowie niemal 500 osób! W to już nikt nie uwierzy. Teraz zresztą autorzy tej mistyfikacji podają się za respondentów (przy okazji - "respondent" to ten pytany, a ten pytający, to "ankieter").
Nie jestem uprzedzony do tego blogu. Myślę, że warto kontynuować tę inicjatywę po wyborach. Zresztą sam chętnie ją wesprę jako burmistrz. Jednak to, że ktoś "odpala" coś takiego na dwa miesiące przed wyborami i to jeszcze anonimowo nie daje solidnych podstaw do zaufania. Ale zgadzam się, że taka dyskusja jest bardzo potrzebna w naszym społeczeństwie. Daje niezłe podstawy do budowy społeczeństwa obywatelskiego.
Katarzyna2010-11-15 17:15:15
Zarozumiałość!? Zdaje sobie sprawę, że ten sondaż nie jest do końca wiarygodny, ale jest. Nie rozumiem dlaczego pisze pan o manipulacji? Dlaczego jest tak negatywnie nastawiony na tą stronę? Dla mnie jest ona jakąś formą dyskusji publicznej, której brakuje w Sierakowie. Oczywiście jako blog jest subiektywny ale to jest blog.
Paweł J. Prętkiewicz2010-11-13 09:35:28
Pani Kasiu,

Proszę mnie nie prosić, abym zniżał się do komentowania tandetnych manipulacji.
Tym bardziej, że nie muszę, bo mój elektorat nie należy do podatnych na zabiegi taniej propagandy.

Pozdrawiam.
katarzyna2010-11-12 23:14:40
Jak pan się odniesie do sondy na blogu sierakowianin.pl? Jestem ciekawa pana opinii? Czy myśli Pan, że faktycznie ma Pan dość niskie poparcie? Oczywiście zdaję sobie sprawę, że na pewno nie jest ona doskonała, lecz na pewno jest pewnym obrazem wyborów mieszkańców Sierakowa. Przyznam, że myślałam, że sonda pokaże większe poparcie dla Pana szczególnie wśród młodych ludzi, zaskoczyło mnie aż tak duże poparcie obecnego burmistrza.
Paweł J. Prętkiewicz2010-11-12 07:52:19
Komentatorze. Nie podzielam Pańskiego punktu widzenia. To są prywatne sklepy i mają prawo wywieszać co i kogo im się podoba.
Chociaż ja, jako kandydat, nie chciałbym znaleźć się na miejscu po wypchnięciu rywala. Inni może nie widzą w tym problemu.
Pozdrawiam.
Komentator2010-11-12 07:21:39
Panie Pawle!
Nie wiem czy zwrócił Pan uwagę, że wczoraj po mszy św. za Ojczyznę i złożeniu kwiatów pod pomnikiem gdzie wymienione zostały gesty pokoju i pojednania, zniknął z witryny "Lewiatana" w ciągu 2 godzin Pański plakat wyborczy (podobnie jak wcześniej w sklepie rybnym). Zastąpiony został innym. Zastanawiam się czy sterowany wybór burmistrza oparty na nienawiści, uprzedzeniach i hipokryzji a nie na programie merytorycznym będzie dobrze służył naszej "Małej Ojczyźnie".
Mam wciąż nadzieję, że chociaż raz wygra prawda.
Dodaj komentarz
Uspokoję mniej wytrwałych czytelników, że nie zamierzam robić przeglądu dostępnych dotacji. Tym bardziej, że znajdujemy się w takim momencie, że dotacje z budżetu 2007-2013 już się wyczerpują. Chciałem raczej zwrócić uwagę na to jak należy się przygotować do kolejnych programów...
Dodaj komentarz
Strony: 1 2 3 4 5 »
Contacts Contacts